وبلاگ و اخبار

استانداردهای ضروری خرید آسانسور

وبلاگ و اخبار

این وسیله ضروری باید بر اساس استانداردهای لازم خریداری شود زیرا در صورت انتخاب یک آسانسور نامناسب ممکن است ساکنین با خرابی آن مواجهه شوند و یا گیر افتادن در کابین برای آن ها مشکل ساز شود. اولین قدم در خرید آسانسور ایمن مراجعه به شرکت های سازنده آن است.

یکی از پرکاربردترین تجهیزاتی که در ساختمان های مختلف نصب می شود و نیاز افراد را برای بالا رفتن و پایین آمدن از پله ها رفع می نماید آسانسور است. در خانه های قدیمی چندان از آسانسور استفاده نمی شد اما در حال حاضر حتی در ساختمان های سه طبقه نیز از این وسیله کاربردی استفاده می شود. آسانسور در انواع آسانسور هیدرولیکی، کارگاهی، شیشه ای و کششی ساخته می شوند. این وسیله ضروری باید بر اساس استانداردهای لازم خریداری شود زیرا در صورت انتخاب یک آسانسور نامناسب ممکن است ساکنین با خرابی آن مواجهه شوند و یا گیر افتادن در کابین برای آن ها مشکل ساز شود. اولین قدم در خرید آسانسور ایمن مراجعه به شرکت های سازنده آن است.

مهم ترین قطعات آسانسور ریل، موتور، کابین و تابلو فرمان آن می باشند، بنابراین توجه به کیفیت آنها بسیار حائز اهمیت است. نصب آسانسور باید توسط افراد حرفه ای و مجرب صورت گیرد تا کوچکترین نقصی در عملکرد آنها پیش نیاید. آسانسور در فضای بین راه پله ها نصب می شود و قابل نصب هم در خانه های قدیمی و هم خانه های جدید است، البته انجام اینکار نیاز به یک طراح ماهر و مشاوره با وی می باشد. شرکت های مختلفی برای طراحی و نصب آسانسور وجود دارند که که دارای پروانه فعالیت بوده و از اعتبار برخوردار می باشند. این شرکت ها بر اساس استانداردهای لازم اقدام به نصب آسانسور می کنند و می توان از ایمنی کار آنها مطمئن بود. سازندگان آسانسور تمام تلاش خود را می کنند تا آسانسوری بسازند که به راحتی قابل استفاده بوده و از ایمنی لازم برخوردار باشد. آسانسور به دلیل قطع برق ساختمان، استفاده نادرست از آن و نقص الکتریکی و یا مکانیکی ممکن است متوقف و عملکرد آن مختل گردد، بنابراین باید از افراد متخصص در جهت رفع این نواقص استفاده نمود. ایمنی آسانسور همواره مورد توجه سازندگان است از این رو یک آسانسور مجهز به سیستم تهویه، ترمز، زنگ خطر، تلفن ارتباط با اتاق فرمان و … می باشد. افراد به راحتی می توانند به آسانسور دستور مبدا و مقصد بدهند و تنها با فشار دادن یک دکمه از طبقه ای به طبقه دیگر بروند. مهمترین نکته ای که هنگام استفاده از آسانسور باید مد نظر قرار داد توجه به ظرفیت آسانسور است. استفاده از آسانسور با ظرفیت بیش از حد مجاز باعث ایجاد اختلال در عملکرد آسانسور شده و کابین به صورت غیر طبیعی در بین طبقات متوقف می شود.

یکی از مسائلی که همواره در بحث آسانسور مطرح می شود سقوط آنها است. دلایل مکانیکی متعددی ممکن است منجر به سقوط آسانسور شوند. اما در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی و نصب تابلو فرمان های میکروپروسسوری خطر سقوط آسانسور کاهش یافته و ایمنی آنها بالا رفته است. آسانسورهایی که امروزه ساخته می شوند مجهز به حسگر هستند که هنگام بروز حادثه به صورت اتوماتیک قفل می شوند و علاوه بر نگه داشتن آسانسور به صورت مکانیزه برق آن را نیز قطع می کنند. وقتی قفل درب آسانسور دچار مشکل شود و درست کار نکند ممکن است افراد هنگام ورود به آن به داخل چاه آسانسور سقوط کنند. به خاطر این موضوع شرکت های سازنده و نصب کننده آسانسور یک لامپ برای تامین روشنایی در آسانسور و یک آینه رو به روی درب ورودی تعبیه می کنند. وجود نور در اتاقک باعث می شود فرد به راحتی وارد آسانسور شده و وجود آینه نیز موجب می گردد فرد تصویر خود را در آن مشاهده نماید. از این رو با خیال راحت وارد آسانسور می شود و از ایمنی آن اطمینان حاصل می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 × = چهار

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.